Historiaa

TEHY:n Härkätien ammattiosaston perustava kokous on pidetty 21.5.1981. Viikoa myöhemmin Ammattiosaston hallitus anoi TEHY:n jäsenyyttä ja täyteettiin  lomake  "ilmoitus yhdistysrekisteriin". Hallituksen seuraavan kokouksen ajankohdaksi sovittiin 8.9.1981. Tuolloin päätettiin, että puheenjohtaja, rahastonhoitaja ja sihteeri täyttävät "ammattiosaston rekisteri-ilmoituksen" ja lähettävät  sen TEHY:yn. Härkätien ammattiosaasto on ilmoitettu rekisteriin 18.9.1981.

Yhdistyksen toiminta-alueena on jo tuolloin ollut Lieto, Tarvasjoki, Marttila ja Koski TL. Hallitukseen kuului tuolloin puheenjohtaja ja kuusi varsinaista jäsentä sekä yhtä monta henkilökohtaista varajäsentä, kaksi tilintarkastajaa  sekä kaksi varatilintarkastajaa. Ammattiosastomme ensimäinen puheenjohtaja on ollut Irja Jalava.

Jäsenhankinnan hallitus päätti aloittaa heti ensimmäisessä kokouksessa kehoittamalla omia ryhmiään liittymään TEHY:yn. Ammattiosaston jäsenmäärä oli vuoden 1981 lopussa 42. Ensimmäisenä toiminta vuotena ammattiosasto ei kerännyt jäsenmaksuja.